سفارش تبلیغ
صبا ویژن

50 ایده و مدل گل آرایی در خانه (مدل تزئین با گل)

گل ها در دکوراسیون منزل و فضای داخلی بسیار مهم هستند و نه تنها تأثیر زیادی در زیبایی محیط دارند بلکه از نظر روانشناسی نیز می توانند شرایط ایده آلی را فراهم کنند. تزئین خانه با گل چندین مزیت مهم دارد که مهمترین آن کاهش هزینه های اقتصادی دکوراسیون داخلی با خلاقیت و ایده استفاده از گل در دکوراسیون منزل است.

دلایل اهمیت استفاده از گل در خانه

تزئین خانه با گل در همه فرهنگ ها بسیار مهم است و دلیل اصلی آن تأثیراتی است که هر گل بر محیط می گذارد. به طور کلی ، مهمترین دلایل تزئین خانه با گل و گیاه موارد زیر است:

با چیدمان گل در اطراف خانه یک نقطه کانونی ایجاد کنید.

یکی از بهترین راه های تزئین خانه ایجاد نقطه کانونی در مناطق دیگر است. با این کار بیننده از توجه به کمبودهای محیط منحرف شده و ناخودآگاه توجه را به سمت نقطه کانونی جلب می کند. با تزئین خانه با گل می توان نقاط کانونی را در اتاق نشیمن ، اتاق خواب و حتی آشپزخانه ایجاد کرد. البته باید توجه داشت که نوع گل به کار رفته و همچنین چیدمان گلدان ها و ... می تواند در ایجاد نقطه کانونی تأثیر بگذارد.

با تزئین گل در دکوراسیون خود انرژی مثبت ایجاد کنید

یکی از مهمترین موارد در طراحی فنگ شویی ، تلاش برای افزایش انرژی مثبت در محیط و تبادل آن در محیط است. برای این کار می توانید از گلها و گیاهان تازه در خانه استفاده کنید. شکوه و طراوت گل ها و همچنین رشد آنها ، انرژی مثبتی را در محیط ایجاد می کند و احساس خوبی در افراد ایجاد می کند.

از انعکاس صدا در گل و گیاه در خانه خود جلوگیری کنید

علاوه بر زیباسازی محیط و بهبود ظاهر دیوارها ، سقف ها و کف خانه ها ، استفاده از گلدان هایی که در قسمت های مختلف خانه قرار دارند می تواند به طور چشمگیری از بازتاب صدا جلوگیری کند. برای جلوگیری از انعکاس صدا در محیط ، بهتر است از گلهای پهن برگ برای بهترین اثر استفاده کنید.

از دیگر مزایای استفاده از گل و تزئین خانه با گلهای تازه و گلدان های کوچک و بزرگ می توان به زیبا سازی محیط ، تصفیه هوا و ایجاد تعادل در اتاق هایی با سقف های بلند اشاره کرد.

مدل دیوار خانه تزیین شده با گل

بهترین استفاده از دیوارها و فضای خالی یکی از مهمترین قسمتهای دکوراسیون منزل و چیدمان آن است. دیوار نه تنها می تواند محیطی برای تزئین مبلمان باشد ، بلکه با قرار دادن گلدان های زیبا می تواند محیط را زیباتر کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، برای طراحی یک دیوار با گل ، می توانید از یک قفسه کاملا خلاقانه حرفه ای استفاده کنید ، یا می توانید از ابزارهای بسیار ساده یا حتی تراشه های چوب استفاده کنید.

مدل گل آرایی در قفسه

می توان از قفسه ها و جعبه ها برای ایجاد توالی و ایده های بیشتر برای چیدمان گل و گیاهان روی دیوار استفاده کرد. ایده ها و انواع مختلفی در قفسه ها وجود دارد علاوه بر نمونه های آماده موجود در بازار ، مدل های ساده و شیک را می توان با کمترین هزینه به راحتی تولید کرد. این قفسه ها معمولاً چوبی و چند ضلعی هستند و با توجه به اندازه گلدان در اندازه های مختلف تهیه می شوند. در مطالب زیر چند مدل جذاب را مشاهده می کنید که از قفسه ها برای چیدمان گل و گیاه در دکوراسیون منزل استفاده می کنند.

مدل گلدان های آویز در دکوراسیون منزل

به دلیل کمبود جا در خانه های آپارتمانی ، توجه زیادی به گلدان آویز شده از سقف برای چیدمان گل در خانه می شود. گلهایی که برای این منظور استفاده می شوند اغلب دارای ساقه های بلند و آویزان هستند و می توانند در کنار پنجره ها و همچنین برای فضای وسط اتاق و غیره استفاده شوند. البته توجه داشته باشید که خلاقیت در تزئین خانه با گل بسیار مهم است که نباید از این موارد غافل شد. نمونه هایی از الگوهای چیدمان و آویختن گلها از سقف زیر می تواند به مغز شما حالت طوفان مغزی بدهد.

مدل دیوار سبز با گلهای طبیعی

در سالهای اخیر بسیاری از مردم توجه زیادی به استفاده از گل در دکوراسیون منازل برای از بین بردن استرس در محل کار و محیط اطراف خود داشته اند. آنها دیوارها را به یک فضای سبز کوچک تبدیل می کنند و بخشی از طبیعت را به خانه خود دعوت می کنند. برای این منظور لازم است فضای داخلی قاب را با گلهای مختلف پر کنید. توجه داشته باشید که در این روش تزئین خانه با گل می توان از ترکیبی از گل های طبیعی و مصنوعی استفاده کرد که تولید بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت.


[ شنبه 99/9/22 ] [ 10:56 صبح ] [ ترنم ] [ نظرات () ]

اصول رنگ در دکوراسیون که همه باید بدانیم

نحوه استفاده از چرخ رنگ

در مبانی رنگ در دکوراسیون ، یکی از کاربردی ترین ابزارها چرخ رنگ است. مانند مثلثات ، چرخ رنگ نیز احتمالاً چیزی است که شما از کودکی یاد گرفته اید و هرگز به آن فکر نکرده اید. با این حال ، برای درک واقعی رنگ ، ممکن است لازم باشد که مقداری از دانش را غبارروبی کنید.

به عبارت ساده تر ، چرخ رنگ نمایشی بصری را نشان می دهد که رنگ ها به خوبی با هم ترکیب می شوند. این اساساً تمام حدس ها را می کشد. بیشتر مدل ها از 12 رنگ تشکیل شده اند. با این حال ، از لحاظ تئوری ، چرخ رنگ می تواند گسترش یابد و شامل تعداد نامحدودی سایه باشد.

رنگ اصلی چیست؟

فقط 7 رنگ در رنگین کمان وجود دارد. درست است ، واقعی است. اما به ما اعتماد کنید ، در واقع حداقل 12 سایه در هر چرخ رنگ وجود دارد. در اینجا نحوه انتخاب یکی وجود دارد:

    رنگ های اصلی: قرمز ، آبی و زرد که با اختلاط رنگ های دیگر ایجاد نمی شوند.

    رنگ های ثانویه: نارنجی ، بنفش و سبز. این می تواند با مخلوط کردن رنگ های اصلی انجام شود.

    Tertiary Colors: شش سایه ای که می توان از ترکیب رنگ اصلی و ثانویه ایجاد کرد.

اگر مطمئن نیستید که هنگام تزئین یک فضای داخلی رنگارنگ از کجا شروع کنید ، باید به اصول رنگ در تزئین بسیار دقت کنید - یکی از این 12 معمولاً نقطه شروع خوبی است. یکی را انتخاب کنید و به شما کمک می کند گزینه های خود را محدود کنید. رنگ را به حالت خنثی تغییر دهید:

پس از انتخاب رنگ اصلی ، ایجاد نسخه های مختلف در یک خانواده رنگی بسیار آسان است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این رنگ را با یک رنگ خنثی ترکیب کنید تا روشن یا تیره شود. در بخش طراحی داخلی ، این رنگ به دلیل رنگ ، سایه و تن آن شناخته شده است.

    رنگ: عمل روشن شدن رنگ با افزودن رنگ سفید به آن است.

    Shade: عمل تیره شدن رنگ با افزودن رنگ سیاه است

     رنگ: با افزودن خاکستری رنگ را کمی تیره کنید.

بسیاری از هنرمندان توصیه می کنند که رنگ را با مخلوط کردن رنگ آزمایش کنند ، زیرا این امر گاهی اوقات می تواند رنگ های جدید فوق العاده ای ایجاد کند و تأثیر رنگ ها را روی یکدیگر مشاهده خواهید کرد. با این حال ، اگر به وسایل هنری دسترسی ندارید ، می توانید با مراجعه به فروشگاه های دکوراسیون داخلی و بهسازی منازل و برداشتن چند نمونه از این پالت های رنگ ، نمونه ای از رنگ و رنگ را به راحتی مشاهده کنید.

درک دمای رنگ در اصول رنگ در دکور

شما ممکن است رنگهایی را که در بالا توضیح داده شده شنیده باشید. اتاق ناهار خوری را می توان با رنگ های گرم تزئین کرد و دوست شما برای تزیین اتاق خواب خود رنگی سرد انتخاب می کند. این دما همچنین نحوه قرار گرفتن رنگ روی چرخ رنگ را توصیف می کند.

قرمز ، نارنجی و زرد اغلب به عنوان رنگ های گرم شناخته می شوند.

آنها معمولاً سرزنده ترند و به نظر می رسد فضای نشاط و صمیمیت را به فضا می بخشند. در مقابل ، بنفش و بیشتر سبزها رنگ های عالی هستند. می توان از آنها برای آرام سازی اتاق و استراحت استفاده کرد.

هنگام انتخاب درجه حرارت رنگ برای یک اتاق ، اندازه نیز باید در نظر گرفته شود. استفاده از رنگ های گرم در یک اتاق تنگ می تواند کمی احساس لکنت داشته باشد. با این حال ، استفاده از رنگ های سرد در یک اتاق بزرگ می تواند احساسات زنده ای را برانگیزد.


[ شنبه 99/9/15 ] [ 9:6 صبح ] [ ترنم ] [ نظرات () ]

هر آنچه در مورد انواع مختلف پنجره ها باید بدانید

چه نوع شیشه ای وجود دارد؟

ممکن است این سوال پیش بیاید که ما چند نوع شیشه داریم؟ چه نوع شیشه ای مهم است؟ در آخر تک یا دو جداره است ...

اما بگذارید به شما بگویم: شیشه ها انواع مختلفی دارند که معمولاً فقط 5 شیشه در پنجره ها استفاده می شود. از طرف دیگر ، چون شیشه قسمت اصلی پنجره را تشکیل می دهد و علاوه بر زیبایی ، تأثیر زیادی در استفاده و حتی مصرف انرژی دارد ، بهتر است با انواع مختلف آشنا شوید و بنابراین بهترین گزینه را داشته باشند. بیایید این 5 نوع شیشه را بشناسیم:

1) شیشه تخت

این عینک ها بیشترین استفاده را در صنعت ساختمان دارند. از آنجا که وضوح بالای آنها آنها را به گزینه ای معقول تبدیل می کند ، هزینه اولیه نسبتاً کمی نیز دارند که این امر باعث می شود بسیاری از افراد در اولویت خرید باشند ، اما معایب بسیار مهمی مانند کمبود عایق حرارتی و صوتی نیز دارند. و تأثیر بیش از حد آنها آسیب پذیر هستند. یادتان هست خانه مادربزرگ ما از این عینک ها ساخته شده بود و فقط با یک ضربه کم ، آنها یاهو را خرد و خرد می کردند؟ !!

2) شیشه سکوریت

سکوریت مانند شیشه تخت است اما با این تفاوت که مقاومت بیشتری در برابر ضربه و گرما دارد. این نوع شیشه ها عمدتا برای ویترین مغازه ها استفاده می شود و در صورت شکستن ، می شکند. خوب ، وقتی آنها می شکنند ، به لیوان های کوچکی تبدیل می شوند و احتمال آسیب دیدن افراد منطقه نسبت به وقتی که شما یک تیکه بزرگ لیوان را مانند چاقو به سمت شما پرتاب می کنند ، کمتر است.

3) شیشه ای با دیوارهای دو ، سه و چهار جداره.

پنجره های دو جداره همانطور که از اسمشان پیداست از دو لایه شیشه تشکیل شده اند با این تفاوت که بین دو شیشه فاصله وجود دارد و فضای بین آنها با گازهای بی اثر مانند آرگون پر می شود. این گاز رسانایی گرمایی و صدا را به حداقل می رساند. در نتیجه ، شیشه از صدا یا گرما عایق می شود.

خوب ، به طور طبیعی ، با افزایش تعداد دیوارها ، توانایی پنجره در عایق بندی صدا و گرما به شدت افزایش می یابد. اما این امر هزینه ساخت آن را نیز افزایش می دهد. تا آنجا که پنجره های سه جداره و سه جداره صنعتی هستند تا مسکونی.

4) شیشه طرح دار

این لیوان هم نوعی شیشه تخت است اما با اختلاف زیاد! بزرگترین تفاوت این نوع شیشه با انواع دیگر آن مات بودن آن است.


[ پنج شنبه 99/9/6 ] [ 2:21 عصر ] [ ترنم ] [ نظرات () ]

آشنایی طراحی دکوراسیون داخلی

آشنایی با دکوراسیون داخلی

 

تزئین در فارسی به معنی چیدن ، تزئین و چیدمان است. تعریف دکوراسیون داخلی مربوط به چیدمان و انتخاب مناسب مبلمان داخلی منزل ، اتاقها ، آشپزخانه ، اتاق نشیمن ، سرویس بهداشتی و توالت است. امروزه با پیشرفت در زمینه های مختلف دکوراسیون داخلی ، این مورد نه تنها برای خانه های مسکونی ، بلکه برای زیبایی و کاربرد مغازه ها ، دفاتر ، کارخانه ها ، مغازه ها ، هتل ها ، بیمارستان ها ، ایستگاه های مترو ، اتوبوس و ... نیز مورد توجه قرار گرفته است.

اروپایی ها معتقدند برای رسیدن به آنجا ابتدا باید بدانید که کجا می روید. بنابراین ، با در نظر گرفتن یک فضای کلی در ذهن خود از خانه مورد نظر خود ، می توانید مراحل مختلف چیدمان دکوراسیون را طی کنید.

هنگام خرید مبلمان مناسب ، خانم ها اغلب فکر می کنند که اولین مکان برای خرید باید یک فروشگاه مبلمان باشد ، اما بهتر است یک نقطه شروع برای یک فروشگاه مبلمان انتخاب نکنید ، زیرا اگر یک مبلمان توجه شما را جلب کند. برای گزینه های دیگر محدود خواهید شد.

 درست است که شما به مبلمان نیاز دارید ، اما اگر تصمیم اشتباهی بگیرید ، علاوه بر اتلاف پول ، وقت و انرژی نیز تلف می شود. گزینه های محدوده همیشه احساس بدی در شما ایجاد می کنند. بنابراین ، همانطور که گفته شد ، یک نمای کلی از دکوراسیون را در نظر بگیرید و ببینید در کنار این مبل ، همچنین مبلمان ، پرده ، فرش و وسایل از چه نوع میز تلویزیون و تلویزیون استفاده می کنید. هنگامی که همه آنها را به ذهن سپردید ، سپس اقدام به خرید کنید تا همه موارد با طرز فکر قدیمی و با یک سیاست خاص خریداری شوند.

اطمینان حاصل کنید که این وسایل را با توجه به اندازه و ابعاد فضایی که دارید خریداری کنید ، زیرا خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای موجود باعث می شود شما در خانه چیدمان صحیح و اصولی نداشته باشید و این خطا تا زمانی ادامه خواهد داشت 

اگر به خاطر سپردن طرح های ذهن خود برایتان دشوار است ، یک مداد و کاغذ بردارید و یک نقشه از خانه خود به صورت دو بعدی بکشید و با تعیین محل قرارگیری مبلمان به راحتی از فضای خانه خود تصویری بکشید. حتی در صورت لزوم ، ابعاد اتاق و قسمتهای مختلف این نقشه را مشخص کنید تا همه چیز به روشی صحیح و اصولی بیرون بیاید.

گاهی اوقات با در نظر گرفتن تمام اصول اولیه ، نیازی به طراح داخلی ندارید که به شما بگوید چه چیزی را بخرید و کجا قرار دهید و می توانید این کار را به روشی کاملاً حرفه ای انجام دهید.

 

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی منزل


هماهنگی اجزای داخلی خانه برای بهبود زیبایی و دلپذیری فضای خانه و همچنین بهینه سازی فضا به صورت هنری را می توان طراحی داخلی خانه تعریف کرد. البته در این روند هماهنگی بین رنگها و اجزای داخلی و مبلمان منزل ظاهر این اجزا را ظریف و هماهنگتر می کند.

چرا باید دکوراسیون داخلی طراحی کرد؟

 

دکوراسیون داخلی امروزه یک علم است. کاربرد این دانش در هر مکان متفاوت است و برای هدفی خاص انجام می شود. موارد زیر برخی از دلایل در نظر گرفتن محیط های مختلف است:

  • فروشگاه ها و فروشگاه ها: مشتری های بیشتری را جذب کنید و مورد توجه قرار دهید
  • محیط های اداری: محیطی ایمن برای کار و احساس راحتی ایجاد کنید
  • بیمارستانها: استفاده از محیط ، ایجاد محیطی آرام تا بیمار و کادر پزشکی بتوانند احساس همدلی و همراهی کنند
  • خانه ها و آپارتمان های مسکونی: ایجاد فضایی که استفاده از آن را آسان کرده و گرما و راحتی را نیز به همراه داشته باشد
  • فضاهای عمومی مانند ایستگاه های اتوبوس ، مترو و حتی فضاهایی مانند کابین اتومبیل: برای استفاده و تأمین نیازهای عموم مردم
  • روند طراحی دکوراسیون منزل مانند هر فرآیند هنری دیگر دارای نکات و جزئیات ویژه ای است که با رعایت اصول دکوراسیون می تواند تغییرات خارق العاده ای ایجاد کند

ادامه مطلب...

[ شنبه 99/9/1 ] [ 10:36 صبح ] [ ترنم ] [ نظرات () ]