سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازی لگو چیست؟

لگو اسباب‌بازی‌ای است که در گذشته وجود داشته و بسیاری از والدین به یاد دارند که از کودکی با لگو بازی می‌کردند، اما شاید در گذشته نمی‌دانستند که این بازی لگو چقدر به درد بچه‌ها می‌خورد و چقدر می‌تواند روی آینده شغلی آنها تأثیر بگذارد.

بازی لگو چیست؟

لگو اسباب‌بازی‌هایی هستند که معمولاً از پلاستیک در اندازه‌ها و اشکال مختلف ساخته می‌شوند، بازی با آن‌ها به گونه‌ای است که با اتصال تکه‌های لگو می‌توان با توجه به خلاقیت و ایده‌های ذهنی همه، اشکال مختلف ساخت، قطعات را به راحتی روی آن‌ها قرار داد. در کنار هم قرار می گیرند و به راحتی در هم قفل می شوند.

در این نوع بازی ها کودک زمان زیادی را صرف ساختن شکل مورد نظر خود می کند، البته اهمیت و جذابیت ویژه این بازی این است که برای کودکان تکراری و خسته کننده نیست و با قطعات لگو می توان بی نهایت شکل های متفاوت و جدید ایجاد کرد. ، همین لوگوهای بدون ساختار بازی لگو توجه بسیاری از کودکان و نوجوانان را به خود جلب کرده است.

 بهترین سن برای بازی با لگو برای کودکان

لگو بر اساس سن کودکان مدل های مختلفی دارد و در سایزهای مختلف موجود است و برای کودکان زیر 3 سال لوگوهایی که سایز بزرگ دارند به دلیل رنگشان مناسب است اما اگر کودک شما زیر 3 سال است لگو دارای قطعات کوچک Be بسیار مراقب باشید، زیرا در این سن کودکان ارتباط شفاهی را یاد می گیرند و می توانند آن را در دهان خود بگذارند تا هر چیزی را تشخیص دهند.

 بازی با لگو محدودیت سنی ندارد و حتی بزرگسالان نیز می توانند با لگو بازی کنند. هر چه فرزند شما بزرگتر شود، لگو پیشرفته تر و قطعات آن کوچکتر می شود. برعکس، هر چه کودک کوچکتر باشد، تعداد قطعات لگو بزرگتر و کوچکتر می شود. .آثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهآثار لگو نوعی داستان سرایی هستند، مانند داستان اسب کوچکی که گم می شود و سعی می کند اصطبل خود را پیدا کند و دوستانش در این راه به او کمک می کنند یا مادری که می خواهد از پسرش مراقبت کند که تمام روز را سپری می کند. در مدرسهماندگاری

بازی با لگو گاهی باعث دلشکستگی می شود، یک برج زیبا با یک زلزله کوچک فرو می ریزد و در ابتدا باعث ناامیدی می شود، اما این بچه ها تسلیم این سقوط نمی شوند. در عوض، آن را بازسازی می کنند.

 

خلاقیت

هر سازه خلاقانه ای که با لگو ساخته می شود یک هنر است، کودکان با جمع آوری صدها قطعه کوچک به خالق یک اثر هنری تبدیل می شوند، می توانند از چرخ ها، اشکال و حتی فیگورها برای انجام آنچه در ذهن دارند استفاده کنند، این می تواند مفید، سرگرم کننده باشد. و حتی درمانی.

صبر

ساختن یک لگو زمان می برد و می تواند صبر کودکان را آزمایش کند، به خصوص زمانی که یافتن آن قطعه مهم لگو به زمان نیاز دارد. در دنیایی که کودکان اغلب می‌خواهند فوراً ارضا شوند، فرآیند ساختن می‌تواند به کودکان کمک کند تا بفهمند که نتایج خوبی کسب می‌کنند. ممکن است زمان ببرد.

تمرکز

پیروی از دستورالعمل ها، برنامه ریزی برای استفاده از قطعه بعدی، انتظار نوبت آنها و گوش دادن به صحبت های دیگران (هنگام ساختن در یک گروه) نیاز به تمرکز دارد و می تواند کمک بزرگی به کودکانی باشد که به تمرکز کمی نیاز دارند.

لگو به کودکان کمک می کند زبان دوم را یاد بگیرند و کودک را خلاق و متفکر می کند، تخیل کودک را در حین بازی تحریک می کند و عضلات ظریف انگشتان دست و مچ را رشد می دهد.

لگو همچنین قدرت بیان و قصه گویی را تقویت می کند، وقتی کودک موفق می شود قطعات را کنار هم بگذارد و کاری انجام دهد احساس غرور و پیروزی می کند که در اعتماد به نفس کودک بسیار موثر است.

 

http://pezeshkin.ir/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%84%DA%AF%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%81%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%85-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B6%DB%8C/


[ سه شنبه 101/1/30 ] [ 3:27 عصر ] [ ترنم ] [ نظرات () ]

تأثیر بازی بر روی کودکان

آیا این بازی بر توسعه کودکان تاثیر می گذارد؟

بازی های کودکان و نوجوانان نقش مهمی در تمام سنین توسعه کودک ایفا می کنند و بر یادگیری و هوش کودک تاثیر می گذارد. در این مقاله، نقش بازی را در توسعه کودکان بررسی می کنیم.

تنوع در بازی های کودکان

کودکان، و همچنین بزرگسالان، هر کدام دارای توانایی های خاص هستند - از لحاظ جسمی و روان شناختی - در بازی های کودکان، یک ویژگی به نام تنوع بسیار زیاد است. کودکان به زودی قلب را بستند و به زودی فراموش می شوند. کاملا واضح است که همه بچه ها به همان شیوه بازی نمی کنند. تنوع در بازی های کودکان ممکن است به دلیل:

تفاوت های فردی، سطح سلامت، سطح توسعه فیزیکی و حرکتی، ضریب هوش، نوع جنسیت، نوع محیطی که در آن رشد، وضعیت اجتماعی و اقتصادی فاکتور جغرافیایی، میزان زمان آزاد و وضعیت بازی و اشیاء بازی است.

مزایا و تأثیر بازی بر توسعه کودکان نمی تواند نادیده گرفته شود. بازی های فعال فرزندتان را محدود نکنید، زیرا نه تنها مانع رشد ذهنی او نخواهد شد، بلکه توسعه فیزیکی خود را مختل می کند.

مزایای بازی برای کودکان:

بازی تخیل خود را تقویت می کند.

این بازی مهارت های اجتماعی خود را بهبود می بخشد.

این بازی رشد فیزیکی خود را افزایش می دهد.

این بازی به کودک کمک می کند تا هیجان را پرتاب کند.

نقش بازی در توسعه کودکان، مزایای بازی برای کودکان

اهمیت بازی برای کودکان

بازی می تواند شخصیت کودک را تحت تاثیر قرار دهد:

هنگامی که کودک به نیازهای غریزی خود منتهی می شود، مکانیزم های داخلی و خارجی خود را فعال می کنند، آن را به طور داخلی آرام می کند، تمرکز می کند و ذهن خود را فعال می کند و خلاقیت آن را بیان می کند.

راحتی کودک در حال انجام یک فرد سالم، خوش بینانه و پیشرفته است.هنگام تمرکز، او از قدرت برنامه ریزی و سیاست گذاری استفاده می کند. کودکان که یاد می گیرند تمرکز خواهند کرد در مدیران عالی و موفق رشد خواهند کرد.

با توجه به آن، راه حل های بلند مدت، متوسط ??و کوتاه مدت را به دست می آورد.

هر زمان که کودک به تنهایی بازی کند، او به طور مستقل زمان، کار و فرصت های خود را مدیریت می کند، و از آنجایی که او تکرار می کند و از تکرار خسته شده است، او سعی دارد راه های دیگری را برای بازی پیدا کند. .

 هنگامی که شما با دیگران بازی می کنید، همه چیز را از خانواده به روابط اجتماعی تلاش می کند، اما گاهی اوقات مادران محافظه کار به دلیل حواس های غیر ضروری، این تجربیات را مسدود می کنند.

رتباط بین بازی و توسعه فیزیکی و ذهنی کودکان، نقش اسباب بازی در توسعه کودکان

تأثیر بازی بر روی کودکان

به طور کلی، ما 3 نوع بازی داریم:

بازی فردی: کودک تنها تا 2 سال بازی می کند. او ساعت ها را با یکی از اندام یا اسباب بازی خود صرف می کند و به همتایان یا بزرگسالان نیاز ندارد. اغلب بازی های کودکان این سن تحقیق هستند.

این بدان معنی است که کودک در مورد بدنش و منطقه اطرافش در اطراف او بسیار کنجکاو است و کشف بخش های مختلف خانه و سرگرمی با دستگاه های مختلف که در گوشه های خانه برای او هستند، یک بازی است. مهم نیست که کودک را برای اکتشافات خود سرزنش نکنید تا کنجکاوی خود را سرکوب نکنید.

بازی موازی: از 2 تا 3 سال کودک بازی موازی. بازی موازی چنین است که دو کودک در فاصله 50 سانتی متر یا کمتر و بیشتر بازی همان بازی (به عنوان مثال، یک ماشین اسباب بازی).

گاهی اوقات آنها اسباب بازی ها را می بینند و مبادله می کنند، اما یک رابطه دیگر ندارد. آنها با هم بازی می کنند، بنابراین صحبت می کنند، اما با هم بازی نمی کنند.بازی دیگر در این سن یک بازی ساده با نمادها است. یعنی کودک مثلاً خیار را جلوی گوشش می گیرد و شروع می کند به صحبت کردن، انگار که آن خیار یک گوشی است و گاهی هم همین خیار را به گوش شما می برد و با صحبت در مورد آن به شما می گوید. این بازی های نمادین سرآغاز شکل گیری تخیل و خلاقیت است.

بازی اجتماعی: پس از 3 سالگی کودک با همسالان خود بازی می کند. در حین بازی دائماً با آنها ارتباط برقرار می کند و تنها در این سن کودک می تواند بازی های مشارکتی و گروهی انجام دهد و در حین بازی با مفاهیمی مانند تغییر و برد و باخت آشنا می شود.

به همین دلیل است که برای کودک در این سن داشتن همبازی مهم است. این همبازی چه برادر یا خواهر باشد یا دوست مهدکودک یا ...، کودک به آنها نیاز دارد. بنابراین از این سن باید شرایطی برای او فراهم شود که بتواند با همسالان خود ارتباط برقرار کند.

https://mihannovin.ir/نقش-اسباب-بازی-های-دخترانه-و-پسرانه-در-ک/


[ سه شنبه 101/1/30 ] [ 3:22 عصر ] [ ترنم ] [ نظرات () ]

مزایای خرید اسباب بازی برای کودکان

مزایای خرید اسباب بازی برای کودکان

همانطور که همه ما می دانیم، فرزندان سن بسیار کوچک باید آموزش دهند. تحقیقات نشان می دهد که یادگیری از طریق بازی بخش مهمی از توسعه کودک است. در واقع، یادگیری اولیه تاثیر زیادی بر توسعه و تربیت فرزند دارد. یکی از بهترین راه های کمک به کودکان برای رشد اسباب بازی برای آنها.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که ما باید اسباب بازی های با کیفیت بالا را برای فرزندانمان انتخاب کنیم.

 

چرا باید بازی های ویدئویی را از کودکان دور نگه داریم و کودکان را تشویق کنیم که با اسباب بازی ها بازی کنند؟

این بازی باعث کاهش استرس می شود، بیانگر کودک را بهبود می بخشد، از توسعه عاطفی کودک حمایت می کند و رشد فیزیکی و دیگر را بهبود می بخشد.

موسسات روانشناسی کودکان به اشتراک گذاشتن اسباب بازی ها در چهار دسته:

1. اسباب بازی هایی که برای رشد فیزیکی و عضلانی کودک مفید هستند: چرخ های دو چرخ، چرخ دستی های بچه، سه چرخه و ....

2. اسباب بازی های Setile (لمس، نوع، شنوایی، طعم و بوی): بازی اسباب بازی برای خمیر، اسباب بازی های شن و ماسه، اسباب بازی های آبی و ....

3. اسباب بازی برای ایجاد باورها و توسعه روابط اجتماعی: عروسک ها، اتومبیل ها، کامیون ها و ....

4. اسباب بازی برای توسعه خلاقیت و تفکر کودک: خاک رس، مداد رنگی، بازی های فکری کودکانه و ...

در حال حاضر، اگر شما فکر می کنید خرید اسباب بازی برای کودکان صرفا صرف پول و هیچ نقش در تربیت کودک، خواندن بقیه این مقاله ... ..

مزایای خرید اسباب بازی برای کودکان

1. تقویت و توسعه روابط اجتماعی

2. یادگیری مهارت های زندگی

3. رشد رشد کودک را تقویت کنید

4. فرزندان خود را از فضای مجازی نگه دارید

5. تخیل و تفکر کودک را تقویت کنید

6. مهارت های حرکتی را در کودکان توسعه و تقویت کنید

شرح

1. تقویت و توسعه روابط اجتماعی

 

فرزند شما قادر خواهد بود با دوستانش به عنوان سهام خود ارتباط برقرار کند.از این رو، بازی کردن با اسباب بازی ها به فرزند شما کمک می کند تا در توسعه اجتماعی.

خرید خدمات آشپزخانه خانه

2. یادگیری مهارت های زندگی

بدون شک کودکان می خواهند نقش بازی کنند، بنابراین اسباب بازی های خرید می تواند به سناریوهای بازی برای نقش های بازی در سناریوهای واقع گرایانه کمک کند. به عنوان مثال، هنگامی که شما آنها را پول می دهید، آنها می توانند به عنوان بانکداران رفتار کنند. دلیل این است که آنها نه تنها می توانند یاد بگیرند که چگونه پول را محاسبه کنند، بلکه باید بینش هایی را که در کسب و کار بانکی کار می کنند، بدست آوریم. علاوه بر این، کودکان که علاقه مند به بازی با نقش هستند، بیشتر احتمال دارد درس های زندگی را در سن بسیار کمی یاد بگیرند. "

 

3. رشد رشد کودک را تقویت کنید

 

تمام اسباب بازی ها در بازار برای سن مناسب هستند و یکی از نکات مهم این است که گروه سنی اسباب بازی برای سن کودک شما مناسب است. این به رشد کودک کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر کودک یاد بگیرد که پیاده روی بر روی اتومبیل ها و عابران پیاده را داشته باشد، بهترین پیشنهاد برای شما است.

4. فرزندان خود را از فضای مجازی نگه دارید

با ورود دوران دیجیتال، کودکان جوان اکنون می دانند چگونه با تلفن های همراه بازی کنند. در واقع، بسیاری از آنها بخش مهمی از زمان بازی خود را با تلفن های همراه صرف می کنند. با این حال، طبق مطالعات، توصیه نمی شود که کودک کوچک شما با تلفن همراه این سن بازی کند، زیرا می تواند به چندین سندرم، از جمله اوتیسم منجر شود. بنابراین برای فرزند شما مهم است که اسباب بازی را برای جلوگیری از آن خریداری کنید.

5. تخیل و تفکر کودک را تقویت کنید

در راه اسباب بازی های طبیعی، به تشویق فانتزی کودکان کمک می کند تا بازی های فانتزی کودکان را با اسباب بازی های مختلف تشویق کند تا ذهن کودکان را تشویق کند و تا حد زیادی بر فعال شدن بخش های مختلف تخیل کودک تاثیر بگذارد.6. رشد و تقویت مهارت های حرکتی کودکان

همانطور که کودکان رشد می کنند، آنها باید مهارت های حرکتی مختلفی را توسعه دهند که برای رشد آنها بسیار مهم است.

توانایی آنها در تسلط بر مهارت های هماهنگی چشم و دست را توسعه دهند.

 

https://cafemed.ir/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3%DA%A9-%D9%88-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3%DA%A9-%D8%A8.html


[ سه شنبه 101/1/30 ] [ 3:12 عصر ] [ ترنم ] [ نظرات () ]

دوستی کودک با عروسک

تقریبا نیمی از بچه ها دوست دارند همیشه یک عروسک همراه خود داشته باشند. اعتیاد به عروسک از چهار ماهگی تا یک سالگی شروع می شود و قبل از شش سالگی این علاقه در کودک کاهش می یابد. زمانی که کودک از والدین جدا می شود این وسیله می تواند مایه تسلی باشد و در واقع ارتباطی بین خانواده و دنیای اطراف برای کودک است. بنابراین وقتی کودک به مدرسه می رود و با بچه های دیگر دوست می شود، عروسک هایش را کنار می گذارد. همچنین کودکانی که عروسک های خود را با خود به رختخواب می آورند می خواهند از این طریق آرامش داشته باشند. مطالعه ای که روی 297 کودک انجام شد نشان داد کودکانی که هنگام خواب پدر و مادرشان را همراهی می کردند، کمتر به عروسک نیاز داشتند. اما این بدان معنا نیست که کودکان عروسکی بیش از سایر کودکان مضطرب هستند.

در حالی که برخی از کودکان به هیچ وجه تمایلی به دور شدن از عروسک های خود ندارند، برخی دیگر تمایلی به آوردن اسباب بازی با خود ندارند، که جای تعجب دارد. یک دلیل ساده برای توضیح این رفتار این است که این کودکان معمولا خواهر و برادر دیگری دارند.

نکته مهم دیگر این است که حضور مادر و همچنین عروسک برای کودک آرامش بخش است، اما وجود یکی تاثیر مثبت دیگری را افزایش نمی دهد. در واقع در چنین شرایطی کودک خیلی احساس راحتی نمی کند. مثلاً وقتی مادری می خواهد فرزندش را پیش دکتر ببرد، به او می گوید که عروسکش را با خودش ببر. در چنین شرایطی کودک تعجب می کند که چرا باید عروسک خود را با وجود اینکه مادر در کنارش است بردارد. در این صورت او نگران موقعیتی است که در انتظارش است که نیاز به همراه دیگری دارد تا در کنار او باشد.همانطور که توضیح داده شد، نقش والدین نیاز به یک کودک دارای یک عروسک است، و همچنین اثر آرامش بخش این دستگاه برای کودک بسیار مهم است. اما پدر و مادر که فرزند خود همیشه یک عروسک با خود دارد باید اطمینان حاصل شود که این موضوع تاثیری مثبت یا منفی بر آینده فرزند ندارد. فقط عروسک خود را تمیز کنید و از فرزندتان مراقبت نکنید تا "دوست نوع" خود را از دست ندهید.

عروسک مناسب را انتخاب کنید

عروسک به طور مداوم با کودک است، که به راحتی می تواند جدایی از مادرش را ارائه دهد. به منظور توجه به این علاقه، لازم است که والدین را در هنگام انتخاب یک عروسک ایمن که مربوط به سن کودک است، مراقبت کنید.

البته، والدین هیچ عروسک فرزند خود را تحمیل نمی کنند، اما کودک عروسک مورد علاقه خود را انتخاب می کند. اما شما می توانید فرزند خود را چند عروسک مناسب برای انتخاب یکی را نشان دهید. انتخاب یک کودک به این معنا نیست که او ممکن است آنچه را که می خواهد داشته باشد. توجه به توصیه های زیر می تواند در این زمینه مفید باشد:

- هنگام انتخاب عروسک هایی که از پارچه های نرم ساخته شده اند، باید مراقب باشید زیرا همه این نوع عروسک ها برای کودکان زیر یک و نیم مناسب نیستند.

- عروسک نباید بیش از حد کوچک باشد، زیرا کودک نمی تواند به راحتی آن را بگیرد، و از سوی دیگر از دست رفته است.

- عروسک نباید بیش از حد بزرگ باشد، زیرا کودک دشوار است که او را در آغوش بگیرد و زمانی که او را در رختخواب قرار می دهد، کل فضای تخت را اشغال می کند.

عروسک هایی که صحبت می کنند یا عروسک ها خوب نیستند، زیرا آنها از کودک بیدار می شوند و والدین را آزار می دهند.

در هیچ مورد نباید به بچه ها عروسک های باتری داده شود.

- در نهایت، عروسک کودک باید شسته شود.هیچ قانون خاصی برای شکل و رنگ عروسک نمی توان در نظر گرفت زیرا علایق بچه ها متفاوت است. اما در هر صورت عروسک های نرم و سبک بهتر هستند. برخی از مادران نیز بر این باورند که پس از خرید عروسک از فروشگاه، آن را بشویید که این به شما بستگی دارد.

دومین عروسک اورژانسی

حتما برای شما هم پیش آمده که کودکتان عروسک مورد علاقه خود را در کوچه و بازار و ... گم کرده و به همین دلیل بسیار بی قرار است. اما، یک راه حل ساده برای جلوگیری از نگرانی و ناراحتی فرزندتان وجود دارد و آن این است که وقتی می بینید کودکتان به یک نوع عروسک علاقه زیادی دارد، عروسک دیگری مانند او بخرید و برای این گونه مواقع نگهداری کنید. حتی هر از گاهی دو عروسک را عوض کنید تا بتوانید آنها را بشویید و تمیز کنید، اما مراقب باشید که زیاد آنها را نشویید تا رنگ و ظاهر تغییر کند.

اما اگر عروسکی مانند فرزندتان ندارید یا به او داده شده یا قبلاً عروسک مشابهی را گم کرده است، باید راه حل های دیگری را در نظر بگیرید. مثلاً هنگام خروج از خانه می توانید یک بند به عروسک وصل کنید و آن را روی گردن کودک قرار دهید یا اگر می دانید که کوچولوی شما خیلی به این عروسک وابسته است شماره تلفن خود را روی عروسک بنویسید تا اگر کسی این کار را انجام می دهد من آن را پیدا کردم تا به شما اطلاع دهم. همچنین ایده خوبی است که آدرس محلی را که عروسک را از آنجا خریداری کرده اید یادداشت کنید تا بتوانید.

منبع


[ سه شنبه 101/1/30 ] [ 3:8 عصر ] [ ترنم ] [ نظرات () ]

نقش اسباب بازی در کاهش استرس

زندگی شهری مردم را با مشکلات ریز و درشت مواجه کرده است و استرس یکی از رایج ترین احساساتی است که می توانیم در طول روز بارها و بارها آن را تجربه کنیم. استرس فقط یک امر بزرگسالان نیست و امروزه محققان در زمینه آموزش کودک و نوجوان دریافته اند که کودکان نیز به اندازه بزرگسالان از استرس رنج می برند و این احساس می تواند بر رشد شخصیت آنها تاثیر بگذارد و اگر به آن توجه نشود. زمان و اگر مدیریت نشوند، می توانند به بیراهه بروند و راه درست را گم کنند.

راه های مختلفی برای کاهش استرس وجود دارد که می تواند برای افراد در هر سنی مفید باشد. یکی از راه های کاهش استرس در کودکان و بزرگسالان استفاده از اسباب بازی هایی است که برای این منظور طراحی و تولید شده اند. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم بهترین اسباب بازی های ضد استرس را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

ما بهترین اسباب بازی های مناسب برای کاهش استرس و اضطراب کودکان را معرفی می کنیم

برخی از مشکلات خانواده ها مانند جدایی و طلاق والدین، شیوه فرزندپروری، اختلافات خانوادگی، وابستگی زیاد، تغییر محیط و حتی مرگ می تواند باعث ایجاد استرس و اضطراب در کودکان شود. برخی از اسباب بازی ها را می توان به عنوان سرگرمی های آرامش بخش برای کاهش استرس و اضطراب در کودکان استفاده کرد، از جمله:

خمیر لجن

استفاده از خمیر اسلایم برای کاهش استرس به کودکان محدود نمی شود و در بین بزرگسالان بسیار محبوب است.

 

ویژگی منحصر به فرد این خمیرها این است که با توجه به خاصیت کششی و بافت صاف آنها; بچه ها می توانند آن را بچرخانند یا به اشکال مختلف تبدیل کنند.

 

خاصیت ارتجاعی و شکل پذیری این خمیر علاوه بر کاهش استرس در کودکان باعث افزایش خلاقیت آنها می شود.وقتی کودکان یا بزرگسالان با خمیر اسلایم بازی می کنند، در یک لحظه آرام می شوند و ذهنشان از افکار منفی و استرس دور می شود.

 

خمیر اسلایم یکی از بهترین اسباب بازی های ضد استرس است زیرا به گونه ای طراحی شده است که بچه ها می توانند با ورز دادن آن اشکال مختلفی ایجاد کنند. هنگامی که کودک خمیر را ورز می دهد، ماهیچه های دست منقبض می شوند و با رها شدن خمیر ماهیچه ها شل می شوند. تکرار این فرآیند می تواند تنش های عصبی را در ذهن کودک از بین ببرد و به او احساس آرامش بدهد.

لگو

لگو نیز یکی از آن سرگرمی های آرامش بخش است که می تواند تمرکز کودکان را افزایش دهد. قرار دادن قطعات لگو روی هم برای ساخت وسیله ای جدید فواید زیادی برای کودکان دارد که از جمله آنها می توان به تقویت عضلات انگشتان و دست ها، تقویت قوه تخیل، بهبود مهارت های بدنی، افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب و استرس اشاره کرد.

لگو یکی از آن دسته از اسباب بازی های ضد استرس است که فقط برای کودکان نیست و می توان آن را با طرح های خاص برای بزرگسالان نیز ساخت.

قلاب ماهیگیری مغناطیسی

یکی دیگر از داروهای تسکین دهنده استرس، قلاب ماهیگیری است. این اسباب بازی رنگ های روشن و جذابی دارد و کودک باید سعی کند ماهی هایی را صید کند که از فلز آهن ساخته شده اند و توسط آهنرباهای قلاب قابل جذب هستند. قلاب ماهیگیری مغناطیسی یک بازی سرگرم کننده است که استرس را برای کودکان کاهش می دهد.

اسباب بازی های هنری

امروزه سرگرمی های آرامش بخشی مختلفی برای کودکان طراحی شده است که علاوه بر کاهش استرس و اضطراب در آنها می تواند به رشد خلاقیت کودکان نیز کمک کند، البته روش های قدیمی همچنان رایج و پرکاربرد هستند، یکی از این روش ها نقاشی است که می تواند به تسکین احساسات کمک کند. ، استرس و اضطراب در کودکان.تخته وایت برد، آهن ربا، رنگ انگشتی و تمام ابزارهای جدیدی وجود دارد که می تواند در تشویق کودکان به نقاشی موثر باشد.

خاک رس

یکی از بهترین اسباب بازی های ضد استرس خمیر بازی است که مانند خمیر اسلایم می تواند سرگرمی آرامش بخشی برای کودکان باشد. پلاستیسین به کودک کمک می کند تا توانایی احساس خود را افزایش دهد، هماهنگی لازم را بین دست و چشم ایجاد کند، حرکات دست را دقیق تر و قوی تر کند و تمرکز او را افزایش دهد. همچنین خلاقیت کودکان را افزایش می دهد و به آنها احساس آرامش و امنیت می دهد.

خشت بازی باعث تخلیه هیجانات منفی و اضطراب در کودکان می شود و آنها را برای مدتی در دنیای زیبای کودکی خود غرق می کند.

اسباب بازی های مناسب برای کاهش استرس و اضطراب در بزرگسالان

تخته راه راه

تخته خراش یکی از اسباب بازی های مناسب برای کاهش استرس است که می تواند روح را آرام کند. ایده این اسباب بازی از خراش های گاه و بی هدف ما در حاشیه دفترها و کتاب ها گرفته شده است. این باعث آرامش ذهن می شود. شاید بپرسید چرا روی یک کاغذ خط نمی کشیم و چه نیازی به تابلوی خط است؟

توپ های مدیتیشن

آنها توپ‌های کوچکی هستند که در یک دست قرار می‌گیرند و می‌توانید آن‌ها را در کف دست با هم حرکت دهید تا صدای آرامش‌بخشی ایجاد شود و استرس شما کاهش یابد.

ماساژور سر

وقتی مشغول هستیم و در افکارمان غوطه ور می شویم، شروع به ماساژ دادن پوست سر و بازی با موهایمان می کنیم. در واقع به ما آرامش می دهد.برای این کار ماساژورهایی طراحی و ساخته شده است که می توان از آنها برای ماساژ پوست سر استفاده کرد و در نتیجه گردش خون در پوست سر را افزایش داد و استرس ما را کاهش داد.

 

کتاب رنگ آمیزی

این فعالیت از آن دسته فعالیت هایی است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان می تواند یک تفریح ??آرامش بخش محسوب شود و قدرت تمرکز را افزایش دهد. البته بر خلاف تصور عموم، لازم نیست نگران رنگ هایی باشید که از خطوط اطراف اشکال بیرون می آیند و کافی است قسمت های مختلف اشکال را با مداد رنگی شروع کنید تا از اضطراب تان کاسته شود.

حباب های استرس

یکی دیگر از اسباب بازی های ضد استرس فوق العاده استفاده از توپ های سیلیکونی است که معمولا در بازار به شکل های مختلف یافت می شود و می توانید تا جایی که می خواهید آنها را فشار دهید تا به طور کامل استرس خود را از بین ببرید.

جارو برقی رومیزی

برخی افراد دوست دارند همه جا تمیز و مرتب باشند، در غیر این صورت دچار استرس و اضطراب می شوند. برای این دسته از افراد استفاده از جاروبرقی رومیزی که در واقع یک اسباب بازی کاهنده استرس است می تواند مفید باشد.

 

توپ استرس USB

توپ های استرس USB یکی دیگر از داروهای تسکین دهنده استرس هستند زیرا می توانند حرکات دست شما را در رایانه شبیه سازی کنند تا دیگر مجبور نباشید احساسات خود را در دستگاه های مختلف تخلیه کنید.

usb معطر

این روزها به نظر می رسد فناوری وارد تمامی عرصه های زندگی بشر از جمله حوزه روانشناسی شده و با ارائه ابزارها و اپلیکیشن های ضد استرس سعی در کمک به وضعیت روحی کاربران خود دارد.

یکی از مفیدترین و البته هیجان انگیزترین و آرامش بخش ترین سرگرمی ها همین یو اس بی های معطر هستند که با اتصال به کامپیوتر بوی مطبوعی از خود خارج می کنند و هوای اطراف را نرم می کنند و حس آرامش را در کاربران ایجاد می کنند.

منبع


[ سه شنبه 101/1/30 ] [ 2:57 عصر ] [ ترنم ] [ نظرات () ]